Like me

mercoledì 30 novembre 2011

Voi cum pregatiti merele pentru tarte/torturi??

Eu tin minte ca mereu mi-a placut sa o ajut pe mami la calit mere pentru prajituri. Metoda ei era: date pe razatoarea mare si puse la calit cu unt, zahar si scortisoara, iar atunci cand incepea sa lase apa punea gris. La final parea o crema de mereu, tare buna si foarte aromata. 
De cand sunt la "casa mea" cred ca nu am facut niciodata merele la fel. In plus, mami folosea o oala mare incapatoare, eu in schimb folosesc mereu o tigaie foarte larga si las merele pe foc pana dispare toata apa lasata.
Prima oara am facut cum stiam de la mama, a doua oara din graba nu am mai dat merele pe razatoare, ci le-am taiat in bucatele mici. Supriza, dar eu iesit foarte bune chiar si asa. Am incercat si cu coaja si fara coaja, si mai putin calite si mai rumenite, poate chiar usor arse. Cu mai mult/mai putin zahar, cu mai multa/mai putina scortisoara, cu/fara nuci, cu/fara migdale, cu/fara stafide, cu/fara o portocala stoarsa. 
Am incercat multe variante pentru multe gusturi.
Ultima oara, pe langa clasice ingrediente folosite de mine: mere, unt, scortisoara si putin zahar( folosesc mereu mere golden si nu consider necesar zaharul), am pus si cateva felii de portocala taiate in cubulete foarte mici. Nu conteaza atat de mult portocala cand conteaza coaja de portocala. Da o aroma minunata si sa nu mai vorbim cand dai de o bucatica de coaja printre mere...o bunatate.
Deci...pentru voi care sunt ingredientele ideale???

Nessun commento:

Posta un commento