Like me

mercoledì 9 marzo 2011

Parmigiana (musaca de vinete)




E o reteta pe care am incercat-o prima oara aici, in Italia, dar nu mi-a placut. De curand am mancat din nou si surprinzator mi-a placut mult.
Nu e greu de facut si asa ca m-am hotarat sa o fac eu, mai ales ca in ultima perioada am tot avut chef de vinete.
Ingrediente: 1 vanata, 1 bila de mozzarella, 2 felii cascaval, o cutie sos de rosii, parmezan, ulei, sare, piper, busuioc (proaspat sau uscat)
Incepem cu sosul. Intr-o oala punem o lingura de ulei si adaugam sosul de rosii ( eu am avut din cel cu rosii in el si le-am taiat in bucatele mici). Lasam la fiert si adaugam restul de condimente: sarea, piperul, busuiocul. Nu trebuie sa fiarba foarte mult pentru ca dupa vom pune totul la cuptor. Vanata o spalam si o taiam in felii cam de 1 cm. Punem feliile intr-o sita si punem sare pe ele. Le lasam sa se scurga cam o ora. Dupa le spalam si le uscam bine. Intr-o tigaie punem ulei si cand se incinge adaugam feliile de vanata. Le prajim toate si le scoatem pe o farfurie. Le saram.
Bila de mozzarella o taiem in cubulete, iar parmezanul il dam pe razatoare (cu cat avem mai mult cu atat mai bine).
Intr-o tava ( eu am folosit una rotunda) punem putin ulei si acoperim cu sosul de rosii. Straturile vor fi asa: vinete, sos, parmezan, cascaval, mozzarella, sos, vinete, sos, parmezan. Avem doar o vanata deci mai mult de 2 straturi de vinete nu putem avea. Punem tava la cuptor cam 30-40 de minute, la foc mediu.
O sa pun pozele si o sa vedeti diferenta dintre inainte si dupa, cand totul parca se umfla. E o reteta gustoasa si satioasa, si chiar si sanatoasa.
Inainte sa serviti, va recomand sa lasati putin la racit cat sa se solidifice putin.




Nessun commento:

Posta un commento