Like me

venerdì 17 dicembre 2010

Aluat pentru tarta

Pana acum vreun an, cumparam mereu aluatul congelat pentru tarta. Intr-o zi am hotarat sa il fac eu si nu mi-a venit sa cred ce usor e de facut si cat de bun este, chiar mai bun decat cel congelat.
Ingrediente: 200 gr faina, 50 gr faina de gris, 100 gr unt, 30 gr zahar, 1 ou, sare, putin zahar vanilat (pentru cine prefera se poate pune si putina coaja de lamaie)
Desi se poate face doar cu faina, eu nu am mai avut faina alba si am pus faina de gris. Am descoperit ca este mult mai bun asa si mai fraged. Eu fac asa : amestec faina cu zahar si un varf de sare, deasupra pun untul taiat cubulete si las putin sa se inmoaie ( nu foarte mult, untul trebuie sa ramana tare). Incep sa framant totul si apoi adaug oul si framant din nou. Cand aluatul este gata se pune 15 minute la frigider (intr-un vas acoperit cu folie de plastic), pentru a deveni mai consistent si a putea fi mai usor de modelat si intins in tava.
Scoatem aluatul din frigider si il intindem bine intr-o tava de tarta , care mai intai o ungem cu ulei si tapetam cu faina. Gaurim aluatul cu furculita si il bagam la cuptor. Cand e gata lasam putin sa se raceasca. 

Nessun commento:

Posta un commento